DATA DODANIA: 05 maja 2021

Promocja polskich jabłek na Tajwanie

29 kwietnia br. KOWR wspólnie z Biurem Polskim w Tajpej oraz Zagranicznym Biurem Handlowym Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Tajpej zorganizował promocję polskich jabłek na Tajwanie pod nazwą „Polish Apple Night”

Tajwańscy goście mieli okazję spróbować wysłanych z Polski specjalnie na to wydarzenie świeżych jabłek pochodzących od firm sadowniczych z uprawnieniami eksportowymi na Tajwan. W wydarzeniu udział wzięło ok. 50 osób reprezentujących instytucje państwowe, firmy importowe, stowarzyszenia branżowe i sieci handlowe oraz media branżowe.

Polskie jabłka uzyskały dopuszczenie do rynku tajwańskiego pod koniec 2019 r. Aktualnie na liście zatwierdzonej przez Tajwański BAPHIQ (Bureau of Animal and Plant Health Inspection and Quarantine) znajduje się 15 podmiotów sadowniczych z Polski. Do tej pory nie wyeksportowano jednak jeszcze żadnych jabłek z Polski na Tajwan. W ramach promocji podczas „Polish Apple Night” udział wzięło 5 producentów jabłek z Polski.

„Polish Apple Night” poprzedziło spotkanie informacyjne online 26 kwietnia na temat rynku jabłek na Tajwanie, zorganizowane przy współpracy z ZBH Tajpej i z udziałem tajwańskich ekspertów. Rynek tajwański jest obiecujący, ale jednocześnie bardzo wymagający. Z uwagi na klimat Tajwańczycy większość jabłek importują, głównie z USA, Chile, Nowej Zelandii i Japonii. Popularne są odmiany Gala i Fuji. Jabłka są popularnym owocem, traktowanym jako deser i przekazywanym często w formie prezentu. Rocznie konsumuje się ok. 6-7 kg jabłek na osobę.

Kontynuacją „Polish Apple Night” była sesja rozmów B2B online w dniach 4-7 maja pomiędzy firmami sadowniczymi z Polski a importerami z Tajwanu.

Zdjęcie przedstawia wydarzenie „Polish Apple Night”. Podczas gali przedstawiciele z Biura Polskiego w Tajpej oraz Zagranicznego Biura Handlowego Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Tajpej promują polskie jabłka wśród osób reprezentujących instytucje państwowe, firmy importowe, stowarzyszenia branżowe i sieci handlowe oraz media branżowe na Tajwanie. Na stołach znajdują się polskie jabłka oraz materiały promocyjne. Zaproszeni goście pozują do zdjęć z napisem Poland tastes good.

Galeria zdjęć