DATA DODANIA: 06 października 2025

Polskie stoisko narodowe na największych targach spożywczych na świecie ANUGA

Jak co 2 lata pierwszy weekend października to dla przedstawicieli branży spożywczej początek pięciodniowych targów ANUGA w Kolonii, które są obowiązkowym punktem programu w kalendarzu wielu producentów i eksporterów. W Kolonii nie mogło zabraknąć także Krajowego Ośrodka Wsparcia Rolnictwa, który organizuje stoiska narodowe na tych targach od 2013 roku.

Podczas tegorocznej edycji targów delegacji KOWR przewodniczy Zastępca Dyrektora Generalnego Leszek Iwaniuk, który wraz z Dyrektorem Wsparcia Eksportu KOWR uroczyście dokonali otwarcia stoiska narodowego pierwszego dnia targów – 4 października 2025.

W dniach 4-8 października 2025 pod szyldem Poland tastes good swoją ofertę eksportową prezentuje potencjalnym kontrahentom z Niemiec i całego świata 42 przedsiębiorców, wystawiając się w 3 sektorach: żywności wysokiej jakości (Fine Food), mleczarskim (Dairy) i napojów (Beverages). Stoisko w sektorze Fine Food organizowane jest częściowo w ramach sektorowego programu promocji sektora spożywczego na lata 2024-2029 (BRAND HUB). W ramach tego stoiska 8 firm skorzysta nieodpłatnie ze strefy do rozmów B2B. W strefie BRAND HUB organizowane są także pokazy kulinarne, podczas których zwiedzający stoisko narodowe mogą skosztować flagowych dań polskiej kuchni, m.in. pierogów, tatara, żurku, barszczu, nadziewanej kaczki, baby ziemniaczanej, szarlotki, kremówki z owocami oraz wielu innych smakołyków.

Polskie firmy wystawiające się na stoisku narodowym wraz z KOWR promują w Kolonii szeroki przekrój produktów spożywczych, m.in.: słodycze, kasze, mąki, makarony, zioła i przyprawy, produkty z grzybów i owoców leśnych, produkty rybne, przetwory mięsne, dania gotowe, majonezy i sosy, chipsy proteinowe, świeże owoce i przekąski z owoców, przetwory owocowe i warzywne, produkty wegańskie, soki, koncentraty, napoje i syropy owocowe, herbaty, napoje funkcjonalne, nalewki, mleko, masło i sery, proszki mleczne, proszki jajeczne.

Targi ANUGA to największe i najważniejsze na świecie targi żywności i napojów. Wystawcy prezentują swoje produkty w 10 sektorach (Fine Food, Drinks, Chilled & Fresh Food, Meat, Frozen Food, Dairy, Bread & Bakery, Hot Beverages, Organic, Alternatives) i 11 halach. W latach nieparzystych w Kolonii można zapoznać się z nowościami produktowymi, odkryć najnowsze trendy w branży, nawiązać kontakt z dystrybutorami i importerami żywności, przedstawicielami sieci handlowych, organizacji branżowych i sektora HoReCa, a także mediów branżowych.

Poprzednia edycja targów ANUGA zgromadziła w 2023 roku 7.900 wystawców oraz 140.000 zwiedzających z 200 krajów. ANUGA cieszy się od lat także dużym zainteresowaniem polskich przedsiębiorców. Na liście tegorocznych wystawców kolońskich targów widnieje 281 podmiotów z Polski. Udział w tych targach to szansa na wzmocnienie rozpoznawalności polskich marek na rynkach zagranicznych i dotarcie do największych odbiorców żywności, nie tylko z Niemiec.

Niemcy od lat pozostają głównym odbiorcą polskich produktów rolno-spożywczych spośród krajów unijnych, z udziałem 26% w ubiegłym roku. W 2024 roku wyeksportowaliśmy do naszych zachodnich sąsiadów towary rolno-spożywcze o wartości 13,6 mld EUR. Niemieccy odbiorcy żywności najchętniej kupowali w Polsce: ryby i przetwory rybne – głównie z łososia; przetwory zbożowo-mączne  – głównie pieczywo, ciasta i ciastka; drób; wyroby cukiernicze; mięso czerwone i przetwory mięsne; produkty mleczne – głównie mleko, śmietanę, sery i twarogi; warzywa – głównie pieczarki i przetwory warzywne; owoce – w tym jabłka, maliny, wiśnie, dżemy i inne przetwory owocowe.

 

Link do katalogu wystawców uczestniczących w targach ANUGA 2025 pod szyldem Poland tastes good:

Katalog polskich wystawców ANUGA 2025 – EN