W dniach 8–11 września br. polskie stoisko narodowe Poland tastes good debiutuje na targach Fine Food Australia – największym wydarzeniu branży spożywczej na tym kontynencie.
Specyfika tych targów polega na tym, że są one przeznaczone wyłącznie dla profesjonalistów z sektora spożywczego, głównie z Australii i regionu Azji-Pacyfiku.
Polskę reprezentuje 11 przedsiębiorców, prezentując australijskim kontrahentom ofertę w zakresie produktów takich jak: przetwory rybne i kawior, słodycze (praliny, czekolady, cukierki, draże, ciastka, pączki), przetwory konserwowe, dodatki (keczup, musztarda), wafle ryżowe, serki topione oraz różnego rodzaju przekąski, od hummusu po nadziewane papryczki.
Tegoroczna edycja Fine Food Australia gromadzi ponad 1 000 wystawców i blisko 25 000 odwiedzających. Na hali można zapoznać się z pełnym przekrojem produktów – od pieczywa i słodyczy, po innowacyjne napoje i rozwiązania dla gastronomii. To doskonała okazja, aby polskie produkty zaprezentować szerokiemu, międzynarodowemu gronu.
Polska należy do czołówki krajów Unii Europejskiej eksportujących produkty rolno-spożywcze do Australii, zajmując w 2024 r. ósme miejsce. Wartość naszego eksportu wyniosła 156 mln euro, co stanowi około 15% całkowitego eksportu z Polski do Australii. Wyniki te pokazują, że polskie produkty coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na australijskim rynku – a targi Fine Food Australia są doskonałą okazją, by tę obecność zaprezentować szerokiemu gronu międzynarodowych odbiorców.