27 maja 2025 r. rozpoczęła się w Bangkoku kolejna edycja czterodniowych targów THAIFEX Anuga Asia, na których Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wystawia się konsekwentnie od 2019 roku.
W tegorocznej edycji THAIFEX na stoisku narodowym organizowanym przez KOWR promuje się w Bangkoku 17 przedsiębiorców. Polscy producenci prezentują pod szyldem Poland tastes good potencjalnym azjatyckim kontrahentom z Tajlandii i innych krajów Azji Południowo-Wschodniej m.in.: słodycze (ciastka, praliny, czekolady, wafle, batony, karmelki, żelki, krówki), proszki mleczne i produkty nabiałowe, lody w proszku, kasze, zioła, przyprawy, suszone warzywa, dania gotowe, owoce morza, napoje, wafle i przekąski zbożowe.
26 maja br., w dniu poprzedzającym rozpoczęcie targów, dzięki współpracy z Zagranicznym Biurem Handlowym Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Bangkoku polscy przedsiębiorcy mieli możliwość wzięcia udziału w wizytach w lokalnych sieciach handlowych (Gourmet, Tops), połączonych ze spotkaniami z przedstawicielami tych sieci.
Targi THAIFEX Anuga Asia należą do najważniejszych targów spożywczych w Azji. Impreza ta stanowi doskonałą okazję do nawiązania nowych kontaktów biznesowych, zapoznania się z trendami rynkowymi i nowościami w branży spożywczej na rynku tajlandzkim oraz innych rynkach azjatyckich, a także do promocji polskiej oferty produktowej na rynku Tajlandii oraz pozostałych krajów Azji Południowo-Wschodniej.
THAIFEX 2024 przyciągnął do Bangkoku 3.133 wystawców z 52 krajów i regionów, z czego ponad 2.000 wystawców spoza Tajlandii oraz 85.850 zwiedzających, z czego prawie 69 tys. lokalnych gości.
Do produktów o dużym potencjale eksportowym na rynek tajlandzki należą:
– mleko w proszku,
– sery, masło i inne produkty nabiałowe,
– słodycze, w tym czekolada (duży import produktów w tej kategorii),
– jabłka (jedyny polski owoc, który można eksportować do Tajlandii),
– makarony,
– zdrowe przekąski i batony proteinowe,
– łosoś wędzony,
– półprodukty do dalszego przetwarzania,
– produkty zbożowe i nasiona (Tajlandia nie ma własnych zbóż).
Polskim produktom na tym rynku sprzyjają trendy takie jak: duża baza potencjalnych klientów (69 mln ludności miejscowej oraz ok. 40 mln turystów i tzw. ekspatów oraz pracowników z innych krajów), ważne miejsce jedzenia w kulturze kraju oraz tradycja jedzenia poza domem, podążanie populacji w dużych miastach za nowinkami i trendami światowymi (54% kupuje produkty importowane), otwartość konsumentów w grupie wiekowej 15-35 lat na nowe produkty i smaki.
Link do katalogu wystawców uczestniczących w targach THAIFEX Anuga Asia 2025 pod szyldem Poland tastes good: