5 maja 2025 r. rozpoczęły się w Mediolanie targi TUTTOFOOD, odbywająca się co 2 lata największa impreza wystawiennicza w branży żywności i napojów we Włoszech i Europie Południowej, na której KOWR po raz drugi organizuje stoisko narodowe.
W 2023 roku wraz z KOWR wystawiało się 8 przedsiębiorców. W tegorocznej edycji targów pod szyldem Poland tastes good zaprezentują się 22 firmy. 2 lata temu mediolańskie targi odwiedziło ponad 83 tys. zwiedzających, a wystawcy reprezentowali 132 kraje. Targi te cieszą się także dużym zainteresowaniem polskich przedsiębiorców, o czym świadczy prawie trzykrotnie większa liczba wystawców na stoisku KOWR w porównaniu z poprzednią edycją.
Polscy producenci i eksporterzy żywności i napojów promują w tym roku podczas czterodniowych targów w stolicy Lombardii i centrum biznesowym Włoch m.in.: mleko i produkty mleczarskie, mrożone owoce i warzywa, owoce liofilizowane, czekolady, ciastka i inne słodycze, kawy i napoje zbożowe instant, napoje owocowe i energetyczne, makarony, produkty bezglutenowe, produkty mięsne oraz dania gotowe.
Włochy są naszym czwartym odbiorcą produktów rolno-spożywczych w Unii Europejskiej, zaraz za Niemcami, Francją i Niderlandami. W 2024 roku sprzedaż tych artykułów do Włoch osiągnęła wartość 2,6 mld EUR. Na Półwysep Apeniński sprowadzano z Polski najczęściej: mięso, głównie wołowe (25%), tytoń i wyroby tytoniowe (17%), ryby i przetwory rybne (10%), przetwory zbożowo-mączne (6%), produkty mleczne, głównie sery i twarogi (6%), warzywa i przetwory z warzyw, w tym z grzybów (4%), wyroby cukiernicze (4%) oraz produkty paszowe (4%).
TUTTOFOOD jest ważną platformą do prezentowania zarówno tradycyjnych, jak i nowych produktów. Targi oferują również możliwość zapoznania się z najnowszymi trendami w branży spożywczej i opakowaniowej. Z uwagi na to, iż Włochy są krajem relacyjnym, organizatorzy TUTTOFOOD kładą także nacisk na to, aby Mediolan w trakcie 4 dni targów był ważnym miejscem do networkingu oraz nawiązywania i konsolidowania relacji biznesowych.
Włoski sektor spożywczy jest drugą co do ważności gałęzią włoskiego przemysłu. Różnorodność klimatyczna, odrębność regionalna, tradycje, uwarunkowania kulturowe i historyczne doprowadziły do powstania dużej ilości małych firm, często rodzinnych, które skupiają się na wzmacnianiu wyjątkowości swoich produktów. Mamy nadzieję, że dzięki udziałowi w TUTTOFOOD swoje miejsce na tym rynku odnajdą także najlepsze produkty spożywcze z Polski.
Link do katalogu wystawców uczestniczących w targach TUTTOFOOD 2025 pod szyldem Poland tastes good: