10 czerwca 2025 r. rozpoczęły się w Kapsztadzie trzydniowe targi Africa Food Show, na których KOWR wystawia się po raz pierwszy. Targi organizowane są we współpracy z organizatorem renomowanych targów GULFOOD w Dubaju i są kontynuacją targów Africa’s Big Seven odbywających się wcześniej w Johannesburgu.
Przedsiębiorcy wystawiający się na stoisku KOWR w Kapsztadzie pod szyldem Poland tastes good prezentują potencjalnym kontrahentom z RPA oraz innych krajów regionu takie produkty jak: mrożone owoce i warzywa, słodycze i wyroby czekoladowe (ciastka, krówki, rurki waflowe, żelki), kawior, mrożone mięso i przetwory z kurczaka, kiełbasy i wędliny, dania gotowe, żelatynę wieprzową, karmy dla zwierząt.
9 czerwca 2025 r., w dniu poprzedzającym rozpoczęcie targów, przy współpracy z Zagranicznym Biurem Handlowym Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu w Kapsztadzie, polscy przedsiębiorcy mogli wziąć udział w wizytach w najważniejszych lokalnych sieciach handlowych, w tym w Shoprite, Pick n Pay, Checkers, Woolworths, Dischem, Clicks.
Wśród odbiorców polskiej żywności od lat dominują kraje Unii Europejskiej (w 2024 roku 75% eksportu z 53,5 mld EUR), jednak z roku na rok coraz więcej firm z branży rolno-spożywczej szuka nisz rynkowych na innych kontynentach oraz dywersyfikuje rynki zbytu. Coraz większą rolę pośród kontrahentów handlowych polskich przedsiębiorców stanowią firmy spoza Europy, w tym z krajów afrykańskich. W 2024 roku wzrósł eksport polskiej żywności m.in. do: Algierii, Libii, Tunezji, Konga, Gwinei i na Mauritius. Globalnie eksport produktów rolno-spożywczych do Afryki wyniósł w ubiegłym roku prawie 2 mld EUR (1,963 mld EUR).
Eksport polskich produktów rolno-spożywczych do RPA osiągnął w 2024 roku wartość 111 mln EUR. Południowoafrykańscy importerzy kupowali w Polsce m.in.: syropy cukrowe, przetwory zbożowo-mączne, wyroby cukiernicze i soki owocowo-warzywne. Zainteresowanie wzbudzały także: przetwory warzywne oraz mięso i podroby z drobiu.
KOWR po raz pierwszy od 2018 roku bierze udział w targach w RPA. Zmiana lokalizacji i nazwy targów, a także nowy współorganizator dają nadzieję na nowe otwarcie i wpisanie ich na stałe do kalendarza wystawienniczego na kontynencie afrykańskim. Umożliwiłoby to eksporterom zainteresowanym obecnością w Afryce Południowej nawiązywanie obiecujących kontaktów biznesowych w tym regionie.