W dniach 10-13 czerwca 2025 r. odbywa się w Seulu w Korei Płd. kolejna edycja targów Seoul Food & Hotel – jednej z najważniejszych imprez wystawienniczych branży spożywczej w Korei Południowej i Azji. Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa jest obecny na tych targach od 2018 roku, a podczas tegorocznej edycji organizuje stoisko narodowe, na którym swoją ofertę prezentuje 21 przedsiębiorców.
Polskie firmy prezentują kontrahentom z Korei i innych krajów Azji przekrojową ofertę polskiej żywności i napojów. Pod szyldem „Poland tastes good” na stoisku KOWR promowane są m.in.: słodycze (pralinki, żelki, krówki, ciastka, śliwki w czekoladzie, batony), mleko i produkty mleczne, soki NFC i bio, smoothie, napoje funkcjonalne, cydry, przekąski z jabłek, napoje zbożowe i na bazie cykorii oraz ziół, kawior i produkty rybne, mięso wieprzowe, wędliny i przetwory z wieprzowiny, przyprawy, zioła i nasiona, kasze, mąki, dania gotowe, półprodukty dla przemysłu spożywczego.
W uroczystym otwarciu stoiska narodowego 10 czerwca br. udział wzięli Bogusław Wijatyk – Dyrektor Generalny w Ministerstwie Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Lucjan Zwolak – Zastępca Dyrektora Generalnego KOWR oraz Paweł Meyer – Zastępca Głównego Lekarza Weterynarii.
Polskie akcenty na seulskich targach są mocno obecne także na kilku innych stoiskach. Organizacje branżowe i zrzeszeni w nich przedsiębiorcy promują żywność na rynku koreańskim na stoiskach w ramach programów mechanizmu WPR „Wsparcie działań promocyjnych i informacyjnych na rynkach wybranych produktów rolnych”:
– „Kropla doskonałości. Europejskie mleko i przetwory mleczne wysokiej jakości” – trzyletni program realizowany przez Polską Federację Hodowców Bydła i Producentów Mleka od kwietnia 2025 r. na rynkach: Korei Płd. i Wietnamu, promujący mleko i produkty mleczne, w tym ser;
– „Europejski drób – z naszych ferm na Twój stół” – trzyletni program realizowany przez Krajową Radę Drobiarstwa – Izbę Gospodarczą od lutego 2025 r. na rynkach Filipin, Korei Płd. i Wietnamu, promujący mięso drobiowe (świeże, schłodzone i mrożone) oraz jego przetwory;
– „EU Good Food – Good Life” – trzyletni program multi realizowany przez Unię Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego we współpracy z producentami z Grecji od marca 2025 r. na rynkach Filipin, Korei Płd. i Wietnamu promujący mięso wieprzowe, wołowe oraz brzoskwinie w puszkach i świeże kiwi.
Oprócz tego polska żywność jest promowana na stoisku Polskiej Izby Mleka i jej członków w ramach działań finansowanych ze środków Funduszu Promocji Mleka, a także na stoiskach indywidualnych przedsiębiorców.
Koreańskie targi Seoul Food & Hotel to największa i najważniejsza impreza branży spożywczej w Korei Południowej. W 2024 roku wzięło w nich udział 1.603 wystawców z 51 krajów oraz 53.305 zwiedzających. Polscy przedsiębiorcy oraz organizacje branżowe uczestniczą od lat w seulskich targach w charakterze wystawców a tegoroczna edycja targów jest dowodem na duże zainteresowanie polskich firm obecnością na rynku koreańskim.
Seoul Food & Hotel są traktowane przez organizatora targów jako doskonała platforma dla koreańskich importerów i dystrybutorów do zapoznania się z żywnością premium z całego świata oraz nowościami w branży spożywczej. Korea z uwagi na brak terenów pod uprawy jest znaczącym importerem żywności, przede wszystkim mięsa (wieprzowiny i wołowiny), zbóż, ryb i owoców morza, a także różnych przetworów spożywczych.
Szansą dla polskich eksporterów jest też duża baza konsumencka klientów nastawionych na produkty jakościowe (prawie 52 mln ludności) oraz umowa o wolnym handlu pomiędzy Koreą a UE, która zniosła większość opłat celnych, także na produkty rolne. Nie bez znaczenia są też bezpośrednie połączenia lotnicze pomiędzy Polską a Seulem, które ułatwiają zacieśnianie relacji biznesowych i skracają dystans pomiędzy naszymi krajami.
Link do katalogu wystawców uczestniczących w Seoul Food & Hotel 2025 pod szyldem Poland tastes good: