W dniach 20-21 maja 2025 roku Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa po raz drugi wystawia się w Amsterdamie na największych na świecie targach marki własnej PLMA „World of Private Label”.
Na stoisku narodowym zorganizowanym przez KOWR pod hasłem „Poland tastes good” promowana jest bogata oferta 19 producentów żywności i napojów. Polskie firmy prezentują potencjalnym kontrahentom z Niderlandów i innych krajów m.in.: soki NFC, soki i syropy owocowe, smoothie, napoje funkcjonalne, cydry, przetwory z owoców i warzyw, owoce liofilizowane, słodycze (ciastka, krówki, czekolady, praliny), przekąski proteinowe, lody w proszku, przetwory mięsne, produkty śniadaniowe, makarony, mąki, nasiona i ziarna dla przemysłu piekarniczego, zioła i herbaty ziołowe, oleje, miody pszczele i pitne, napoje alkoholowe (wódki, likiery, destylaty).
Niderlandy są trzecim najważniejszym odbiorcą polskich artykułów rolno-spożywczych w Unii Europejskiej. W 2024 roku sprzedaż na ten rynek osiągnęła 3 mld EUR, ustępując miejsca jedynie Niemcom i Francji. Najchętniej importowane były z Polski: drób (13%), mięso czerwone, głównie wołowina (10%), wyroby tytoniowe (7%), wyroby cukiernicze (6%), ziarna zbóż (5%), produkty mleczne, głównie masło oraz sery i twarogi (5%), warzywa, w tym grzyby oraz przetwory z nich (5%), przetwory zbożowo-mączne (5%), owoce oraz przetwory owocowe (5%).
Organizowane od 1986 roku targi PLMA w Amsterdamie posiadają dużą renomę wśród firm branży spożywczej i od lat cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem także polskich eksporterów żywności. Dwudniowa impreza przyciąga handlowców, importerów, przedstawicieli największych supermarketów, sieci handlowych, dyskontów, sklepów online i hurtowni. PLMA w Amsterdamie to obowiązkowy punkt w kalendarzu eksporterów produkujących swoje towary pod markami własnymi sieci handlowych z różnych krajów.
Tegoroczna edycja to, jak podają organizatorzy, ponad 3.100 wystawców z 70 krajów w 9 halach poświęconych żywności. Polska należy do 40 czołowych krajów wystawiających się na amsterdamskich targach. Zwiedzający PLMA „World of Private Label” mogą zapoznać się z różnorodną ofertą produktową i innowacjami w sektorze spożywczym, także polskich firm.
Link do katalogu wystawców uczestniczących w PLMA „World of Private Label” 2025 pod szyldem Poland tastes good: